מיחזור מחשבים ישנים – יש דבר כזה?

מחשבים ישנים נמצאים כמעט בכל מקום, הם יושבים באיזה בויידעם או במחסן, מעלים אבק (במקרה הטוב) או פולטים חומרים שונים שנמצאים בתוכם. מחשב ישן, כמו מוצרי חשמל רבים, הופך ממוצר שימושי פעיל, עובד – לפסולת אלקטרונית, זה המונח המקצועי, כאשר הוא נהיה אבן שאין לה הופכין. יש חשיבות רבה במיחזור פסולת אלקטרונית ואפשר רק להפיק מכך דברים חיוביים.

רוצים לדעת מהי פסולת אלקטרונית ומה החשיבות הרבה במיחזור שלה? קראו.

 

מהי פסולת אלקטרונית?

פסולת אלקטרונית היא האופן בו מכנים כל מוצר חשמלי שהפך ממוצר שימושי שעובד לחפץ שאין לו שימוש. זה יכול להיות טרנזיסטור קטן או מקרר – כל עוד משתמשים בהם והם תקינים ועובדים, הם מוצר שימושי. ברגע שהם מתקלקלים או הופכים לחפץ שאין בו שימוש – הם נקראים פסולת אלקטרונית ונשאלת השאלה: מה עושים עם פסולת אלקטרונית.

 

האם זה משנה אם אזרוק את המחשב הישן או אמחזר אותו?

בקצרה – כן. זה מאד משנה. מיחזור מחשבים הינו דבר חשוב ביותר מכיוון שבמחשבים הישנים, כמו גם במוצרי חשמל רבים אחרים, ישנן מתכות שונות – גם אם בכמויות קטנות. המתכות הללו חיוניות לייצור הדורות הבאים של מכשירים טכנולוגיים ואלקטרוניים ועל ידי פעולת מיחזור פשוטה שאינה מעלה את זיהום האוויר ועלויותיה נמוכות יחסית, אנו יכולים למנוע זיהום או פגיעה באיכות הסביבה, לשמר משאבי טבע קיימים וגם לחסוך כסף.

במוצרים טכנולוגיים חדישים יותר ישנן גם מתכות נדירות ויקרות ביותר. אמנם מדובר בכמויות קטנות מאד, אולם עבור תעשיית האלקטרוניקה, אלו חומרים חשובים ביותר. אם נדאג למחזר מכשירים ישנים, נוכל לשמור על עלויות ייצור נמוכות יותר וכך לוודא שמחירי המוצרים יישארו שפויים ושווים לכל כיס.

 

מדוע כדאי למחזר מחשבים שאינם בשימוש?

החשיבות של מחזור מחשבים ובכלל, של כל מתכת או חומר שניתן לעשות בו שימוש חוזר, טמונה בכך שמדובר בתרומה עצומה לאיכות הסביבה של כולנו. כל מתכת הינה משאב טבע יקר מציאות. את המתכות כורים מבטן האדמה ומדובר בתהליך שעלותו גבוהה והוא אף מזהם. 

התעשיות השונות ויצרני האלקטרוניקה, מוצאים עצמם משלמים ביוקר רב על מתכות נדירות יותר המשמשות אותן בייצור מכשירים מסויימים. בסוף הסיפור אנחנו, הרוכשים, משלמים ביוקר על המוצרים שאנו רוצים. 

שמתם לב שאנו משתמשים היום ביותר מוצרים טכנולוגיים וגם מחליפים אותם בתדירות הולכת וגוברת? 

ככל שאנו שואפים לעמוד בחוד החנית הטכנולוגי של הקידמה ולהיות מעודכנים עם מוצרים חדישים, כך הולכות וגדלות ערימות האשפה והפסולת שאנו מייצרים – כולל פסולת אלקטרונית. 

פעולות של מיחזור מסייעות להקטין את כמות הפסולת, העלולה גם ליצור מצבים של זיהום סביבתי עקב התפרקות של חומרים שונים הנספגים בקרקע ואף מגיעים לזהם את מי התהום של כולנו.

כאשר אנו ממחזרים, אנו מפחיתים את הצורך בכריית חומרי גלם נוספים – אנחנו פשוט מחזירים לשימוש חומרי גלם שכבר לא משתמשים בהם. זה אומר שלא צריכים להוציא סכומי עתק או לבצע פעולות הגורמות לזיהום אוויר – החומר קיים ושכב סתם בצד ללא שימוש.

כך אנחנו חוסכים בעלויות וגם בצורך לבצע תהליכים מזהמי סביבה. רווח נקי, תרתי משמע.

זכרו כי משאבי טבע אינם בלתי מוגבלים – ככל שאנו כורים יותר, כך המלאי הקיים הולך ומידלדל.

כאשר אנו ממחזרים, אנו משמרים את כמות החומר שכבר קיימת ורק משיבים אותה למעגל הייצור. כך ניתן להימנע מזיהום סביבתי נוסף, וגם ניתן להוזיל משמעותית את עלויות החומר ליצרנים, כך שכולם יוצאים מורווחים. גם כלכלית, אבל לא רק. 

בלי להישמע כאילו אנו מגזימים, מיחזור מציל את כדור הארץ – ולנו זה עושה טוב לדעת שאנו נוטלים חלק בתהליך.

 

למי מוסרים מחשב ישן למיחזור?

ישנן מספר חברות העוסקות בתחום של מחזור פסולת אלקטרונית, כמו גם שאר מתכות. 

אנחנו, למשל, בחברת מיחזור עולם, בעלי ניסיון עשיר ורב שנים בתחום. יש ברשותנו את הידע והכלים הדרושים על מנת לטפל במגוון סוגי פעולות מיחזור וטיפול בחומרים שונים – כולל מיחזור פסולת אלקטרונית ומחשבים. חברתנו מחזיקה בכל ההיתרים הנדרשים לעסוק בתחום ואנו כבר מומחים בטיפול במערכות מחשב שלמות העוברות תהליך תחלופה שגרתי – כולל טיפול בכוננים הקשיחים, בחומרים המסוכנים הנמצאים בסוללות שונות ועוד. 

במידה ונידרש, נגיע אליכם לאחר תיאום ונאסוף את המחשבים הישנים, את הפסולת האלקטרונית או כל מתכת אחרת למיחזור, נעביר את כל החומרים אלינו למתחם ושם נתחיל במיון ראשוני בו נפריד חומרים רגישים הדורשים גריסה והשמדה – כגון כוננים קשיחים או מצבורי דיסקים צרובים המכילים מידע רגיש. 

המיון הבא יהיה של כל מרכיבי המוצרים השונים. אנחנו נדאג לפרק ולהפריד את כל מרכיבי המוצר, כך שנוכל למחזר כל חומר באופן המיטבי ולהעבירו הלאה – כחומר גלם חדש ומוכן לשימוש – לגורמים שונים בתחומי תעשייה כאלו ואחרים.

 

דברו איתנו

חברת מיחזור עולם עוסקת, כבר מעל לשלושה עשורים, בתחום של מחזור מתכות ופסולת אלקטרונית. אנו דוגלים בביצוע פעולות התורמות לטובת איכות הסביבה של כולנו, ועוסקים בפינוי וטיפול בכל מיני סוגים של פסולת מתכת, אלקטרוניקה ומדיה. יש לכם מחשבים ישנים שמונחים אצלכם ומעלים אבק? מה דעתכם לתרום לאיכות הסביבה ולמסור אותם למיחזור?

אם אתם מעוניינים לקבל עוד פרטים, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון שמספרו 08-9437535 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

 

 

צור קשר

דילוג לתוכן