מי קונה נחושת ומה עושים איתה?

נחושת הינה מתכת רכה המשמשת כבר שנים רבות בכל מיני דרכים – בין אם לצרכי אמנות ובין אם לצרכים שימושיים. כמו מתכות רבות אחרות, גם הנחושת ניתנת לשימוש חוזר ומתברר שיש שוק ער וחזק בו נרכשת נחושת. רוצים לדעת מה עושים עם נחושת? רוצים לדעת איך תוכלו להרוויח מנחושת ישנה שיש לכם – אולי אפילו כזו שלא ידעתם על קיומה? קראו.

 

איפה אפשר למצוא נחושת?

הוותיקים שבינינו עוד זוכרים את צינורות הדלק במנועי הג׳יפים הישנים של צה״ל, שהיו עשויים מנחושת. בהרבה בתים כיום צנרת הגז המשמש לבישול או חימום הינה שילוב בין קטעי נחושת לגומי. נחושת הינה חומר עמיד מחד וגמיש מאידך גיסא, כך שניתן לעצב אותה בקלות והיא לא נהרסת בקלות. 

זו תכונה שסייעה לנחושת לרכוש מעמד של כבוד גם בעולם האמנות.

בנוסף, מרבית הכבלים המשמשים אותנו – בין אם בבית ובין אם בתשתיות גדולות יותר – מכילים בתוכם נחושת, כיוון שהיא מתכת מוליכה מצוינת אשר מקטינה את האובדן של מתח / זרם החשמל העובר בה.

נכון, היום רבים עוברים לתקשורת סיבים, אולם בכל הארץ קיימת תשתית תקשורת נרחבת המבוססת עדיין על נחושת. 

יש לכם כבלים ישנים שיושבים ללא שימוש? למה לא להרוויח מהם?

 

יש לי נחושת למכירה – מה אני עושה איתה?

אם אכן יש ברשותכם נחושת או מוצרים המכילים נחושת, כמו כבלי חשמל ותקשורת, כדאי לכם מאד למכור אותה. מצאו עסק שמתמחה במחזור ומציע לכם תשלום טוב עבור הנחושת שבידכם. מחיר נחושת למכירה משתנה מעת לעת, בהתאם למצב הביקושים – אולם אין מצב שתפסידו ממכירה של נחושת.

 

האם משתלם לי למכור נחושת שברשותי?

מכירת נחושת הינה דבר משתלם במספר היבטים:

  1. אתם תורמים לאיכות הסביבה.
  2. אתם מונעים בזבוז של משאב טבע.
  3. אתם יכולים להרוויח מזה גם כסף.

 

נתעכב רגע דווקא על הסעיף האחרון: ברוב המקרים ניתן לקבל מעסק אשר קונה נחושת מחיר מצוין עבור כמות נחושת גדולה. אנחנו ממליצים לבחור במי שמציע תמורת מכירת נחושת מחיר גבוה גם אם מדובר בכמויות קטנות – כיוון שלא כולם מחזיקים מלאי עודף גדול של נחושת סתם כך.

חברה איכותית שמחשיבה מיחזור של כל כמות באשר היא, הינה חברה גדולה, מבוססת, שאוספת נחושת ושאר מתכות למיחזור ממספיק גורמים ושמחה לשלם לכל לקוח – קטן או גדול – סכום נאה עבור החומרים שהיא אוספת ממנו וממחזרת.

 

מדוע כל כך חשוב למחזר נחושת?

החשיבות של מחזור בכלל, של כל מתכת או חומר שניתן לעשות בו שימוש חוזר, טמונה בכך שמדובר בתרומה עצומה לאיכות הסביבה של כולנו. כבר פירטנו על כך, אולם נדגיש כי נחושת היא משאב טבע יקר מציאות הנמצא בשימוש האדם כבר שנים רבות ולכן ניתן למצוא אותו בהרבה מקומות ולרוב ללא שהוא משמש או מועיל. הנחושת הזו היא אוצר בלום ולא למחזר אותה זה פשוט בזבוז משווע.

נסביר:

יתכן ויש לכם מעט כבלים ונדמה כאילו מדובר בכמות קטנה יחסית של נחושת, אולם ככל שאוספים יותר, כך מדובר בכמות חומר מצטברת גדולה ביותר. 

את המתכות השונות בהן עושה האדם שימוש כורים מתוך האדמה. תהליכי כרייה של מחצבים הינם גורם זיהום סביבתי והם גם יקרים יחסית. כך נוצרת פגיעה בכדור הארץ וגם התעשייה נאלצת לשלם סכומים הולכים וגבוהים יותר על חומרי הגלם להם היא נדרשת.

זכרו כי משאבי טבע אינם בלתי מוגבלים – ככל שאנו כורים יותר, כך המלאי הקיים הולך ומידלדל.

כאשר אנו ממחזרים, אנו משמרים את כמות החומר שכבר קיימת ורק משיבים אותה למעגל הייצור. כך ניתן להימנע מזיהום סביבתי נוסף, וגם ניתן להוזיל משמעותית את עלויות החומר ליצרנים, כך שכולם יוצאים מורווחים. גם כלכלית, אבל לא רק. 

בלי להישמע כאילו אנו מגזימים, מיחזור מציל את כדור הארץ – ולנו זה עושה טוב לדעת שאנו נוטלים חלק בתהליך.

 

איפה אפשר למכור נחושת?

ישנן מספר חברות העוסקות בתחום של קניית נחושת, נהוג גם לבצע מכירת נחושת במשקל – איך שלא יהיה, כל עסק הפועל בתחום המיחזור ישמח לרכוש שאריות נחושת. 

אנחנו, למשל, בחברת מיחזור עולם, רוכשים כבלי חשמל ביתיים, כבלי חשמל מהתעשייה, כבלים תת קרקעיים שיוצאים משימוש, כבלי חשמל המגיעים מעולם הרכב (כבלי כוח, בקרה והתנעה) וכמובן שגם מגוון כבלי תקשורת המגיעים ממחשבים וציוד נלווה, כבלי טלפון ועוד. בכל אלו יש נחושת. 

כל כבל בלוי או כזה שיצא משימוש, הופך חזרה לחומר גלם שחוזר לתעשייה. בכך נמנע הצורך לכרות עוד נחושת – תהליך שהינו גם מזהם וגם יקר. באמצעות פעולות המיחזור שלנו, הכדור נשאר יותר נקי, עלויות הייצור של מוצרים חדשים נשמרות בגדר הסביר וכך ניתן למנוע התייקרות של מוצרי צריכה. 

 

דברו איתנו

חברת מיחזור עולם עוסקת, כבר מעל לשלושה עשורים, בתחום של מחזור מתכות ופסולת אלקטרונית. בין מגוון עיסוקנו אנו גם עוסקים במיחזור כבלים המכילים ברוב המקרים נחושת. אנו דוגלים בביצוע פעולות התורמות לטובת איכות הסביבה של כולנו, ועוסקים בפינוי וטיפול בכל מיני סוגים של פסולת מתכת, אלקטרוניקה ומדיה. יש לכם כבלים ישנים מסוגים שונים שמונחים אצלכם? רוצים להרוויח מהם כסף ולתרום לאיכות הסביבה גם יחד?

אם אתם מעוניינים לקבל עוד פרטים, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון שמספרו 08-9437535 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

צור קשר

דילוג לתוכן