מה עושים עם סוללות משומשות? – ממחזרים

כולנו משתמשים בסוללות. יש לנו כל כך הרבה סוללות בכל מיני מכשירים וחפצים שסובבים אותנו… נסו רגע לספור: בטלפון הנייד, בשעון החכם, בשלט של הטלוויזיה או המזגן, המצבר של הרכב הינו סוללה גדולה במיוחד, בצעצועים, בפנסים – בכל כך הרבה דברים.

לסוללות יש מחזור חיים מוגבל ובשלב מסויים הן מוצאות עצמן מושלכות לפח. לפעמים הן נותרות בתוך המכשיר הישן שהוחלף בחדש ונוצץ ומונחות להן כך ללא הפרעה. כך הופכות הסוללות ממשהו שימושי וחביב למשהו שמהווה פגיעה אפשרית באיכות הסביבה. 

 

מדוע חשוב לאסוף סוללות משומשות כראוי?

הסוללות שאנו משתמשים בהן מכילות חומרים מסוכנים הנמצאים בתוך המעטפת. חומרים אלו מייצרים, באמצעות פעילות כימית מבוקרת, את אותו חשמל שמופק מכל סוללה בהתאם לגודלה ולשימוש הייעודי שלה. 

כל עוד הסוללה תקינה ועובדת כראוי, ממלאה את תפקידה ונמצאת בשימוש – אין שום בעיה. כאשר הסוללה כבר אינה משמשת אותנו יותר, היא עדיין מכילה את אותם חומרים והם ממשיכים להגיב ואף מושפעים יותר מגורמים חיצוניים כגון לחות וחמצן. כולנו מכירים את זה – כאשר מכשיר שלא עשינו בו שימוש זמן רב אבל לא הוצאנו ממנו את הסוללות מתמלא בתא הסוללה במעין אבקה לבנבנה או ירקרקה. זוהי קורוזיה והיא נוצרת בעקבות חמצון של הסוללה המשומשת.

אם משליכים סוללות לפח רגיל, או מאפסנים אותן כפסולת באתר לא ייעודי או מותאם לכך – הן עלולות לדלוף ולגרום לפגיעה משמעותית בסביבה. החומרים הנמצאים בתוך סוללות עלולים להזיק מאד לשוהים בסביבתם ולזהם את הסביבה. לכן חשוב ביותר לאסוף סוללות ישנות – מכל הסוגים – ולפנות אותן כראוי לטיפול ומיחזור.

 

איך ממחזרים סוללות באופן בטוח?

בסוללה ישנם רכיבים המכילים חומרים מסוכנים – את אלו יש לפנות באופן בטוח למתקן הטמנה ייעודי ובטוח, על מנת למנוע נזק סביבתי. יחד עם זאת, לסוללה יש גם חלקים הניתנים למיחזור. מדובר בעיקר בקטבים ובמעטפת של הסוללה, כאשר אלו עשויים מחומרים מתכתיים וגם מחומרים נוספים הניתנים למיחזור – כמו במצברים, למשל, בהם המעטפת החיצונית עשויה מפלסטיק.

כאשר מדברים על מיחזור של סוללות, מדובר על הפרדה בטוחה בין החומרים הכימיים שבסוללה ובין החלקים הניתנים לשימוש חוזר. אלו הראשונים מוטמנים באופן מבוקר ובטוח ואילו השניים עוברים תהליך מיון ומיחזור ומוחזרים למצב של חומר גלם החוזר לתעשייה ומשמש לייצור של מוצרים חדשים.

 

מה אתם עושים עם סוללות ישנות שלכם?

רוב הסיכויים שאתם זורקים אותן לפח. חלקנו אוספים את הסוללות בצד, בקופסא או שקית – אך בשלב כלשהו לא בטוחים מה לעשות איתן והן הרי החלו כבר לתפוס מקום… אז זורקים לפח. זהו מתכון לפגיעה חמורה באיכות הסביבה.

 

מדוע כל כך חשוב למחזר סוללות?

החשיבות של מחזור סוללות באופן בטוח ומקצועי נובעת ממספר סיבות:

  1. מניעת פגיעה חמורה באיכות הסביבה.
  2. חיסכון כלכלי.
  3. מניעת בזבוז של משאבי טבע.

 

נסביר:

חלקי המתכת השונים אותם מכילה כל סוללה אינם כמות גדולה של מתכת – אולם כאשר אוספים הרבה סוללות, מדובר בכמות חומר מצטברת גדולה ביותר. 

את המתכות השונות כורים מתוך האדמה. תהליכי כרייה של מחצבים הינם גורם זיהום סביבתי והם גם יקרים יחסית. כך נוצרת פגיעה בכדור הארץ וגם התעשייה נאלצת לשלם סכומים הולכים וגבוהים יותר על חומרי הגלם להם היא נדרשת.

זכרו כי משאבי טבע אינם בלתי מוגבלים – ככל שאנו כורים יותר, כך המלאי הקיים הולך ומידלדל.

כאשר אנו ממחזרים, אנו משמרים את כמות החומר שכבר קיימת ורק משיבים אותה למעגל הייצור. כך נמנעים מזיהום סביבתי נוסף, מוזילים את עלויות החומר ליצרנים וכולם יוצאים מורווחים. גם כלכלית, אבל לא רק. 

בלי להישמע כאילו אנו מגזימים, מיחזור בכלל ושל סוללות ומתכות בעיקר, מציל את כדור הארץ – ולנו זה עושה טוב לדעת שאנו נוטלים חלק בתהליך.

 

איפה ממחזרים סוללות שסיימו את תפקידן?

היכן ומי ממחזרים סוללות – זוהי נקודה חשובה. מכיוון שמדובר במוצר המכיל גם חומרים מסוכנים, ישנה חשיבות עצומה להתנהלות בטוחה ונכונה, על ידי גורמים מיומנים, מקצועיים ומנוסים – כאלו אשר הוסמכו בצורה רשמית ומוכרת על ידי הרשויות לבצע את המשימה.

אל לכם להתפתות לכל מיני גורמים עלומים שמציעים לכם להיפטר מסוללות ישנות בזיל הזול – לתהליך של פינוי וטיפול בסוללות יש עלויות שמאפשרות לבצעו כראוי וכל עלות שהיא נמוכה מדי, אמורה להדליק נורת אזהרה. 

אנחנו מטפלים בסוללות ישנות תוך מתן השרות בעלות נמוכה יחסית, וזאת מתוך הרצון שלנו לתרום את חלקנו לאיכות הסביבה על ידי הנגשת נושא המיחזור לכולם. אנחנו מרוויחים מכך שאנו שומרים על הסביבה בה אנו והדורות הבאים חיים ויחיו, זה הרווח של כולנו. 

 

דברו איתנו

חברת מיחזור עולם עוסקת, כבר מעל לשלושה עשורים, בתחום של מחזור מתכות ופסולת אלקטרונית, כמו גם טיפול בחומרים מסוכנים, הכולל פינוי סוללות משומשות מכל הסוגים, ומחזורן באופן בטוח. אנו פועלים לטובת איכות הסביבה של כולנו, ועוסקים בפינוי וטיפול בכל מיני סוגים של פסולת מתכת, אלקטרוניקה ומדיה.

אם אתם מעוניינים לקבל עוד פרטים, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון שמספרו 08-9437535 ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

 

צור קשר

דילוג לתוכן